Tabungan Masa Depan

9/15/19

Jom berlari

Ini adalah kali kedua aku menyertai sultan mahmud internation bridge run. Tahun lepas aku masuk fun run 5km dan untuk tahun ini aku ambil larian 12 km . Alhamdulillah berjaya menamatkan larian pada catatan masa 1 jam 50 minit, okey la untuk orang yang jarang jarang jogging.

Aku orang last dari peserta 12 km yang mula berlari sebab sampai dah lambat. Sebab macam semua orang da pandang, aku pun zasss laju la sikit, sampai 1km dan semput. Perlahankan larian dan cuba je lah habiskan.

Asalnya tahun lepas aku sangat komited la dengan jogging setiap petang, tapi lepas puasa tahun ni memang jarang sangat aku jogging , jadi aku mula-mula agak ragu dicampur menyesal la sign up for 12 km. Masa lari tadi pun sampai 4km aku rasa macam nak give up dah, 8km lagi nak habis. Tapi aku gagahi jugak dan teruskan berlari. 

Rasanya dah boleh start jogging balik, mungkin selang seli hari lah dan participate dalam mana-mana larian yang akan dianjurkan lagi.

Lets run for happiness.





No comments:

Post a Comment