Tabungan Masa Depan

3/17/21

Perancangan

 

Semalam aku berlari di jogging track Tarom. Aku berhasrat nak mengikuti plan dari Garmin couch yang aku dah pilih, steady run. Aku hanya dapat lari sampai 5.4 km sahaja, kalau tak silap itu baru separuh jarak sebenar. Jam dah menunjukkan pukul 6.15 petang dan betis kananku juga mula rasa sakit, jadi lebih baik aku berhenti dulu.

Mungkin kerana kepenatan berlari disebelah petang menyebabkan aku terlena lebih awal semalam. Nyenyak sekali tidurku malam tadi , mimpi pun tidak menyinggah.

Ramahan akan tiba tidak lama lagi, sekarang pun dah masuk bulan syaaban. Aku rancang untuk berpuasa sunat esok hari, aku nak melatih perut dan mental untuk berpuasa sunat dahulu sebelum ramadhan tiba. Harap-harap aku mampu melaksanakan ibadah puasa ni dengan baik. Amin.

Satu lagi rancangan dan hasrat aku untuk mendaki gunung mungkin akan terlaksana. Semalam aku bertanya kepada seorang kawan yang memang suka mendaki kalau dia ada perancangan untuk mendaki. Alhamdulillah, awal April ini dia memang nak naik Gunung Sarut. Ada juga beberapa kawan lain yang mahu ikut aku ke Sarut nanti. Semoga impian ini benar-benar jadi kenyataan.



No comments:

Post a Comment