Tabungan Masa Depan

3/31/20

Kalau

Buah kalau

Kalau covid ni da habis , apa yang kau nak buat ?

Pergi Mekah, Madinah
- Benda yang paling aku regret sebab tak sempat nak buat. Tahun ni memang aku plan untuk gantung pasport, tapi tak sangka pulak semua orang pun kena gantung pasport. Bila covid ni dah reda, aku akan usahakan untuk pergi buat umrah. Semoga Allah sampaikan aku pada rumahNYA. 

Sedekah
- Aku tak ambil berat sangat pasal sedekah ni. Sebelum ni memang ada sedekah, tapi tidak konsisten seperti yang sepatutnya. Pertama nak bantu sanak saudara, especially yang duduk dekat-dekat ni. Aku rasa aku kena upkan portion gaji untuk sedekah ni. Dalam rezeki kita ada rezeki orang lain. 

Kelas Agama
- Benda yang selalu aku tangguh. Aku tekad nak masuk kelas mengaji. Kena. Tolonglah doa supaya Allah tetapkan hati aku untuk cari hidayahnya 

Nak siapkan diri untuk mati 
Nak mati dalam husnul khatimah 

No comments:

Post a Comment