Tabungan Masa Depan

2/15/21

Kebun Kak Dah


 Mempersembahkan kebun kak dah. Sehari dua ni aku terlintas untuk menanam, asalnya nak menanam hydrophonic. Ni gara-gara aku tengok youtube seorang pelawak dari Indonesia, nama dia Dodit. Dia buat rumah dekat lereng gunung, lepas tu dekat rumah dia ada sistem aquophonic, bela ikan & tanam sayur guna aliran air yang sama. Jadi cuti semalam aku search la dekat youtube cara-cara nak tanam sayur hydrophonic. Siap beli buku lagi kat shopee, buku singgit jela.

Masa kerja tadi borak-borak dengan Linda dan Izzah pasal kebun impian aku ni. Akhirnya aku decide untuk tanam guna tanah je la sebab dekat rumah benda-benda tu memang sedia ada. Linda cadangkan aku untuk tanam pokok-pokok yang mahal, by mahal she means tomato or salad. Setelah google, nampak macam mudah je nak tanam tomato ni. So here we go, harap- harap tomato aku tumbuh la.

No comments:

Post a Comment